Hur man gör en marknadsundersökning, del 5

By Stefan Bergfeldt | May 30, 2012 |

Underskatta aldrig den tid som krävs för att genomföra ett gediget undersökningsarbete. Tänk också på att även den mer erfarne undersökaren kan missbedöma kostnaderna för en undersökning Därför kommer vi nu tillhandahålla en checklista med några förslag hur ni bäst använder er utav den tid och pengar ni har till förfogande. Detta kommer ge er…

Läs resten av inlägget

Hur gör man en marknadsundersökning, del 4

By Stefan Bergfeldt | May 29, 2012 |

Att göra undersökningar på internet är något som kommer starkt just nu tack vare att det är enkelt och snabbt att nå ut. Men detta till trots så är förberedelserna är lika viktiga, och framförallt att dem utförs på rätt sätt. Det finns en stor risk med en dålig undersökning, dels kan den ge missvisande…

Läs resten av inlägget

Hur man gör en marknadsundersökning del 3

By Stefan Bergfeldt | May 9, 2012 |

Du har nu skickat ut din undersökning och svaren har börjat komma. Det är viktigt att du får det antal svar som behövs för att kunna göra en representativ mätning. Är du inte nöjd med svarsfrekvensen kan du skicka ut en påminnelse till dem som ännu inte har svarat. Ofta brukar man då få in…

Läs resten av inlägget

Hur man gör en marknadsundersökning, del 2

By Stefan Bergfeldt | Apr 24, 2012 |

I förra numret tog vi upp vad man ska tänka på inför en marknadsundersökning och exempel på olika typer av undersökningar. I det här numret tittar vi närmare på hur frågorna ska utformas i en marknadsundersökning för att du ska uppnå bästa resultat.   Som man frågar får man svar är en vedertagen sanning. Och…

Läs resten av inlägget

Hur man gör en marknadsundersökning del 1

By Stefan Bergfeldt | Apr 10, 2012 |

Det låter kanske enkelt, men det första steget är alltid att precisera syftet med undersökningen. Vad vill jag veta och varför? Vilken metod är bäst att använda på just min målgrupp och frågeställning? Hur hanterar jag sedan information på rätt sätt? Hur utnyttjar jag resultatet maximalt? Det är viktigt att precisera uppgiften för undersökningen, vad…

Läs resten av inlägget

Finns det sexiga tamponger?

By Monia | Apr 10, 2012 |

Inga fula snören som dinglar och härligt sex – även under mens. Nu gör en ny sexig tampong succé i Sverige. – Man kan ha sex precis som vanligt, den märks inte ens, säger Monia Magnussson på Tampongshopen.se. Vill du veta mer? Klicka här Mens är fortfarande något man helst inte talar om. Inte heller…

Läs resten av inlägget
Fredrik Johansson

Hur man effektiviserar sin affiliate verksamhet

By fr1ppe | Feb 15, 2012 |

Hej, jag tänkte börja med att presentera mig kort. Mitt namn är Fredrik Johansson och jag är 24 år. Driver bla ett företag tillsammans med min Sambo som heter Mejo och jobbar även som SEO Expert & Wordpress utvecklare på ett företag i Lund, håller på att göra en ny sida till oss :-). Jag arbetar bland…

Läs resten av inlägget

Sökmotoroptimering 101 – grunderna

By Stefan Bergfeldt | Jan 16, 2012 |

Eftersom jag har ledsnat lite på att de som jobbar med sökmotoroptimering får det att låta som om de är raketforskare som håller på med någon form av magi, och en del till och med hävdar att de har hemliga avtal med Google, så tänkte jag att jag skulle lära dig allt du behöver veta…

Läs resten av inlägget

Maffia-SEO

By Stefan Bergfeldt | Jan 15, 2012 |

Det pågår ett krig i SEO-branschen, det är kriget mellan Nikke Lindqvist och Magnus Bråth som blossade ut ordentligt efter att Unni Drougge i en krönika i Computer Sweden skriver “Glöm inte att seo-konsulterna bara står ett steg från maffian” Nikke hävdar att  Magnus pysslar med maffia-metoder, och Magnus hävdar att Nikke är en hycklare. Det…

Läs resten av inlägget