Blev uppringd av chef på Boxer
Nu har jag blivit uppringd av en chef på Boxer, efter tidigare samtal (läs Boxer, knappast med kunderna i fokus), och hon kunde se att det har blivit fel i faktureringen, och skulle kompensera mig genom att ta bort faktureringsavgiften.
Alltså vad i hela helvete är det för fel på er Boxer? Hon tyckte på riktigt att hon var generös också.
För att ta det igen, när jag i höstas ringde och förklarade att jag inte ville ha något mer att göra med Boxer, eftersom jag (förutom mitt stora missnöje med deras kundtjänst) inte fick in kanalerna efter flytt, blev jag lovad en slutfaktura och sen inte behöva ha mer med dem att göra.
Jag fick min slutfaktura, och betalade den. Nu visar det sig att slutfakturan inte var en slutfaktura, utan bara nästan, eftersom Boxer har något fel på sitt system, och nu vill de ha ytterligare 110kr (+moms).
De säger att summan är korrekt, att jag fått ett pris när jag sa upp abonnemanget, och att fakturan jag fick inte var på det beloppet. Det är mycket möjligt att de har rätt, men jag bad uttryckligen om att slippa veta av dem mer och nu fick jag spendera halva dagen i telefon för att reda ut det här. Ingen känsla för service, ingen känsla för goodwill, ingen förståelse för att jag blir upprörd. Att erbjuda sig att ta bort faktureringsavgiften, och dessutom tycka att man är snäll känns bara pinsamt.
Hon påstod att hon inte kunde ta bort fakturan, men det är såklart skitsnack, det är klart det går att ta bort fakturan. Det är tydligen värt för Boxer att göra mig ännu mer missnöjd än jag redan var, och skriva arga blogginlägg för att få sina 110kr.
Starkt jobbat Boxer, kundfokus när den är som sämst.